Current track

Title

Artist

Current show

Vinylio Now Thats

16:00 18:00

Current show

Vinylio Now Thats

16:00 18:00

Background

Κώστας Λεμονίδης : «Κιθαρίστας στη σκηνή –  χωρίς πολύ σκέψη – μετά κιθαρίστας στο στούντιο και μετά συνθέτης»

Written by on 08/04/2021

Καταρχάς με την ορχηστρική μουσική καταργούνται τα σύνορα!

Σε καινούρια μουσικά τοπία μας ξεναγεί ο κιθαρίστας και συνθέτης Κώστας Λεμονίδης με την πέμπτη δισκογραφική δουλειά του «Soul Lament”, με κινηματογραφική όμως διάθεση, καθώς πρόκειται για ένα instrumental album, που έχει ήδη διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία!

 

Πέμπτη δισκογραφική σου δουλειά, αλλά εντελώς διαφορετική από όλες τις προηγούμενες, αν εξαιρέσουμε βέβαια τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας σου, που πάντα έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Υπήρξε κάποια αφορμή για να κυκλοφορήσεις τώρα έναν ορχηστρικό δίσκο;

Ήθελα να κάνω κάτι που δεν είχα ξανακάνει. Αυτή ήταν η σκέψη μου μπαίνοντας στο στούντιο. Αρχικά δεν ήμουν απόλυτα βέβαιος για το τι ακριβώς πάω να κάνω καθώς δεν είχα την εμπειρία. Είπα πως θα γράψω πρώτα 3-4 κομμάτια κι αν νιώσω πως έχουν λόγο ύπαρξης θα συνεχίσω. Βέβαια κάποιες απόπειρες είχαν ξαναγίνει, αφού στις περισσότερες δουλειές μου υπήρχαν και ορχηστρικά κομμάτια. Κάπως πιο αφηρημένα, η ιδέα για ορχηστρική δουλειά υπήρχε πριν καν βγάλω το πρώτο μου δίσκο. Σκεφτόμουν μουσική για εικόνα  …

 

Στόχος σου ήταν  να προσεγγίσεις ένα πιο ψαγμένο μουσικόφιλο κοινό;  Γι’ αυτό και η απόφασή σου να κυκλοφορήσεις το δίσκο σε βινύλιο, εκτός βέβαια από τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Καταρχάς με την ορχηστρική μουσική καταργούνται τα σύνορα! Έτσι πιστεύω ότι πιο εύκολα μπορεί η μουσική μου να φθάσει εκτός Ελλάδας! Στόχος μου ήταν να προσεγγίσω ένα κοινό που ακούει δίσκους και ίσως πιο εξασκημένο να ψάχνει. Κι εγώ όταν ακούω μουσική στο σπίτι, η πρώτη μου επιλογή είναι ν’ ανοίξω το πικάπ. Η έκδοση είναι συλλεκτική και γι’αυτό υπάρχει bonus track.

Μουσικά κινείται από τη rock και τη soul μέχρι την ethnic και τα γουέστερν σπαγγέτι. Πώς καταφέρνεις να παντρέψεις τόσα πολλά και διαφορετικά είδη;

Aν παίζεις μουσική, ότι ακούς βγαίνει στο παίξιμο σου. Είτε φανερά είτε λιγότερο φανερά. Όλα αυτά τα στοιχεία υπάρχουν στο παίξιμο μου έτσι κι αλλιώς, απλά γράφοντας τραγούδια περιορίζονταν κάπως. Με τα ορχηστρικά ένιωσα πιό ελεύθερος να τα χρησιμοποιήσω.

 

Έχεις δηλώσει ότι οι αρχικές ιδέες των κομματιών που περιλαμβάνονται στο album είναι παλιές. Κάποιες πάνω από 30 χρόνια. Νοιώθεις τώρα σα να ολοκληρώθηκε ένας κύκλος; Σα να ξανάδωσες ζωή στο εφηβικό κομμάτι της ζωής σου με τη μουσική ωριμότητα του σήμερα;

Δεν το σκέφτηκα αυτό. Απλώς ένοιωθα ότι έπρεπε να κλείσω κάποιες εκκρεμότητες για να δημιουργήσω χώρο για τις επόμενες.

Ο τίτλος Soul Lament (Θρήνος Ψυχής) μπορεί να προκαταβάλει τον ακροατή σε ένα άκουσμα με σκοτεινή διάθεση. Τα περισσότερα κομμάτια σου όμως είναι μακριά από αυτό. Το αντίθετο θα έλεγα … Και αυτό φαίνεται και από την οπτικοποίησή τους. Δεν σε φόβισε ο συγκεκριμένος τίτλος; Πώς προέκυψε;

Ο δίσκος πήρε το τίτλο του απ’ το ομώνυμο κομμάτι, το οποίο είναι μια μορφή θρήνου. Πάντως γενικά, όσο σκοτεινή κι αν είναι η διάθεση μου δεν το περνάω ευθέως στη μουσική μου. Ή το κάνω σπάνια, δε μ’ αρέσει. Προτιμώ το διφορούμενο.Ο τίτλος προέκυψε καθαρά απ’ την αίσθηση μου για τη συγκεκριμένη μουσική. Θεωρώ πως έβαλα τη ψυχή μου μέσα λίγο παραπάνω. Μπορεί να την έβαλα να γελά, να ταξιδεύει, ή να θρηνεί. Όμως είναι παντού. Η οπτικοποίηση είναι άσχετη με τις μουσικές μου ιδέες, όσο καλά κι αν έχει λειτουργήσει.

 

Γιατί επέλεξες σε ένα ορχηστρικό δίσκο να βάλεις ένα τραγούδι, το “Rain on my window”;

Το τραγούδι γράφτηκε σε μια τελείως διαφορετική μουσική φάση,  όταν πήγαινα σχολείο ακόμα. Το έβρισκα πολύ καλό για να μένει στο συρτάρι μου, όμως το γεγονός ότι είχε αγγλικούς στίχους αποτελούσε εμπόδιο. Βάζοντας στο δίσκο τίτλους στ’ αγγλικά, έδωσα στον εαυτό μου το άλλοθι που χρειαζόταν. Προφανώς ήρθε η σωστή στιγμή για να βγει στον «αέρα» και με τον καλύτερο τρόπο … Μέσα από τη ξεχωριστή ερμηνεία της Τζένης Χατζοπούλου, η οποία έβαλε το στίγμα της! Να σημειώσω εδώ ότι για τους στίχους του κομματιού συνεργάστηκα με τον φίλο και συνεργάτη μου Μιχάλη Μουλάκη.

Αγαπημένος τραγουδιστής, αγαπημένη μπάντα, αγαπημένο τραγούδι …Φαντάζομαι ότι είναι πολλοί, αλλά θα μπορούσες να ξεχωρίσεις ένα top από κάθε κατηγορία;

 Περιοριστικό κάπως αυτό. Λοιπόν, Bruce Springsteen, The Beatles, Like a Rolling Stone (Bob Dylan).

 

Γενικά ψάχνεις καινούρια μουσικά πράγματα που γίνονται τα τελευταία χρόνια ή παραμένεις σε γνωστά και αγαπημένα σου ακούσματα;

Όσο μεγαλώνω πάω και πιο πίσω. Ακούω περισσότερη τζαζ, περισσότερη κλασσική μουσική, περισσότερα μπλουζ. Ό,τι καινούργιο ακούω δε προκύπτει από ψάξιμο. Συνήθως μου τα στέλνουν.

Κιθαρίστας στη σκηνή ή συνθέτης σε ένα στούντιο;

Κιθαρίστας στη σκηνή –  χωρίς πολύ σκέψη – μετά κιθαρίστας στο στούντιο και μετά συνθέτης.

 

Αν έγραφες ένα soundtrack για τη ζωή σου, τι τίτλο θα επέλεγες;

«Είμαι ένας φτωχός και μόνος κιθαρίστας»

 

 

*Φωτογραφικό υλικό της Μαρίας Παγώνη.